وبلاگ

مقتدایی: منشاء گرد و خاک خوزستان خارجی است

اهواز۲۴ | چهارشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴، ۰۳:۱۹ ب.ظ

عبدالحس مقتدایی

استاندار خوزستان: منشاء گرد و خاک خوزستان خارجی است

به گزارش ایسنا عبدالحسن مقتدایی امروز (26 اسفند ماه) در حاشیه شورای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به سامانه بارشی که در زمستان در سراسر استان فعال بود، دیگر هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که منشاء گرد و خاک خوزستان داخلی باشد.

 

وی ادامه داد: موضوع پدیده گرد و خاک از اولویت‌های استانداری خوزستان است. کانون پدیده گرد و خاک خارجی است؛ با این حال حل مساله ریزگردها و تامین هوای سالم برای شهروندان خوزستانی در اولویت است.

 

مقتدایی گفت: کشورهای همجوار که خود از بروز پدیده گرد و خاک لطمه می‌خورند، رفع این مشکل را در اولویت قرار نداده‌اند و این موضوع، خود موجب تحمیل زیان بیشتری به استان خوزستان در زمینه مشکل  گرد و خاک شود.

 

وی با بیان این‌که کشورهای امارات و کویت نیز در اغلب روزها گرد و غبار داشته‌اند، افزود: کشورهای همجوار با مناطقی که دچار سیل، جنگ، قحطی یا حادثه غیرمترقبه شده‌اند نمی‌توانند هجوم پناهجویان را از کشور همسایه پیش‌بینی کنند؛ پدیده گرد و خاک نیز منشا خارجی دارد و از همجواری با کشورهای منشاء گرد و خاک ریشه می‌گیرد و یک پدیده غیرقابل پیش‌بینی است. 


تلگرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">