وبلاگ

دزدی از قبرستان ارامنه آبادان به امید یافتن طلا

اهواز۲۴ | يكشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ق.ظ


دزدان در اقدامی باورنکردنی به قبرستان ارامنه آبادان دستبرد زدند و آنجا را تخریب کردند. به گزارش مشرق، چندی پیش ماجرای عجیب سرقت از قبرستان ارامنه در آبادان به پلیس مخابره شد و تیمی از مأموران خود را به محل سرقت رساندند.
بررسی‌های پلیسی نشان داد دزدان که تصور می‌کردند مسیحیان و ارامنه هنگام خاکسپاری اجساد، طلا و اموال قیمتی را داخل تابوت‌ها می‌گذارند تصمیم به تخریب قبرها گرفته و با دستان خالی پا به فرار گذاشته بودند.

مأموران در تحقیقات گسترده‌ای پی بردند دزدان که می‌دیدند اشتباه کرده‌اند دست به سرقت صلیب‌های فلزی و تعدادی سنگ قبر گرانقیمت زده‌اند.

مرد جوان که نگهبان این قبرستان در منطقه « شطیط» آبادان بود، گفت: از زمانی که در این قبرستان نگهبانی می‌دادم بارها با دزدان درگیر شدم اما  به دلیل اهمال برخی مسئولان محلی به ناچار مجبور به ترک آنجا شدم و دزدان حتی به اتاقک نگهبانی هم رحم نکردند و آن را نیز به سرقت بردند.

خانم مانوکیان که یکی از ارامنه این منطقه است گفت: حدود ۳۰۰ قبر اینجا است که تعداد کمی از آن‌ها سالم مانده‌اند و بیشتر قبرها توسط دزدان تخریب شده و از بین رفته است و آن‌ها با تصور اشتباه می‌خواستند از داخل تابوت‌ها وسایل باارزش سرقت کنند ولی ما هیچ چیز گرانقیمتی درون تابوت‌ها قرار نمی‌دهیم.

وی افزود: مسئولان محلی قول همکاری داده‌اند اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

خانم مانوکیان گفت: بعضی از خانواده‌ها با گذراندن مراحل قانونی، درگذشتگان خود را به محل دیگری حتی به تهران انتقال داده‌اند و بقیه اجساد که در قبرستان هستند یا خانواده‌هایشان از این وضع بی‌خبرند یا دیگر  بازمانده ای ندارند چون این قبرستان قدمت ۸۰ ساله دارد.

این زن در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهم به این مشکلات رسیدگی کنند.بنابر این گزارش، تجسس‌ها برای دستگیری عاملان تخریب و سرقت از این قبرستان آغاز شده است.


تلگرام
  • ۹۵/۰۳/۲۳
  • اهواز۲۴

آبادان

قبرستان ارامنه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">